piątek, 7 lutego 2014

Pozwolenie na budowę- harmonogram krok po kroku

Co mamy już załatwione- odznaczone na szaro;)
Co jest w trakcie załatwiania
Co będzie załatwiane w najbliższym czasie

z tego rezygnujemy tego nie pootrzebujemy;)

HARMONOGRAM PRAC ___ ROBIĆ KOPIĘ KAŻDEGO DOKUMENTU 
ZAKUP DZIAŁKI/DOKUMENTACJA I UZGODNIENIA 



1) wybór działki 
2) Sprawdzenie KW 
3) wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego - jeśli nie ma wtedy musimy wystąpić o decyzję o warunkach zabudowy wtedy wydają i troszkę to trwa (wydają w Urzędzie Gminy, ja płaciłam 50 zł i w ciągu tyg dostałam wypis i wyrys) 
4) projekt budowlany – wstępny wybór dostosowany do działki (jak się okazuje jeden z trudniejszych wyborów) 
5) badanie geotechniczne gruntu (nie jest wymagane) 

ZAKUP DZIAŁKI 
1) Zakup działki - u nas wydzielenie, sprawy formalne załatwiane będą w najbliższych miesiącach
2) Wpisy w KW - wpis do księgi wieczystej robi notariusz 
3) Wpis do księgi wieczystej robi notariusz. Po notariuszu należy udać się do Urzędu Gminy 
z informacją o kupnie działki (podatek od nieruchomości). 

4) Mapa do celów opiniodawczych – z tą mapą idziemy złożyć wniosek o warunki techniczne przyłączy (ok. 50 zł) nas to nie dotyczy- domek będzie powstawał jako rozbudowa;)
5) Ustalenie warunków technicznych z energetyką, gazownią 
6) Ustalenie warunków technicznych z ZGKiM: woda 
7) Ustalenie warunków technicznych z ZGKiM: kanalizacja 
8) Mapa do celów projektowych – należy udać się do geodety, podać nr działki oraz miejscowość jej położenia w celu opracowania mapy do celów projektowych w skali 1:500 - koszt od 600 netto do 1000 zł netto - trosze mnie zaskoczyli z tą kwotą ale cóż) 
9) Zakup projektu domu 
10) Projekt zagospodarowania terenu - z mapą do celów projektowych i wybranym projektem należy udać się do architekta aby opracował plan zagospodarowania terenu 
11) Uzgodnienia mediów z ZUD - w przypadku projektów, których wykonanie będzie wymagało przeprojektowania lub poprowadzenia nowych sieci (energetycznych, kanalizacyjnych itp.) potrzebne jest uzgodnienie projektu w ZUD. 

12) Projekt wjazdu na działkę - należy udać się do Urzędu Gminy z Projektem Zagospodarowania Terenu i aktem notarialnym w celu uzgodnienia zjazdu do Waszej działki. 
13) Wniosek o wypis z rejestru gruntów i kopię mapy ewidencyjnej – złożyć w Starostwie Powiatowym 120 zł za wypis i wyrys 
14) Adaptacja projektu - uzgodnienie z architektem/konstruktorem zmian. Po uzyskaniu wszystkich dokumentów należy przekazać je architektowi który dokonuje adaptacji a po jej wykonaniu należy udać się do Starostwa z wnioskiem o wydanie pozwolenia na budowę. 
16) Pozwolenie budowlane 
17) Umowa z gazownią 
18) Umowa z energetyką 

19) Umowa z Zakładem Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej: woda 
20) Umowa z ZGKiM: kanalizacja 
21) wybór kierownika budowy 
22) wybór ekipy budowlanej - tutaj małżonek ze swą firemką i siłami wspólnymi działać zamierzamy;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz